Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Przesyłamy kolejne zabawy na piątek 19.06.2020r.

 

1. „Skrzynia wakacyjnych skarbów” – wykonanie pracy z wytłaczanki po jajkach
 
Materiały: zamykane wytłoczki na sześć jaj (nowe); farby plakatowe i pędzle; czarny marker; dowolne ozdoby: cekiny, pomponik; drucik kreatywny przecięty
na pół; klej wikol (opcjonalnie klej na gorąco); skarby
 
Wykonanie:
Dziecko maluje wytłoczki farbami – z zewnątrz na brązowo, w środku na wybrany przez siebie kolor.
 
Po wyschnięciu wytłoczek na górnej części rysuje wzór desek i ozdabia je, np. maluje farbą okucia lub wykonuje je z folii aluminiowej, przyklejaja gwoździe z cekinów i inne elementy (według uznania).
 
Rodzic pomaga każdemu zamontować zamek. Za pomocą kleju na gorąco przykleja do pokrywy pomponik lub guzik, a do dolnej części pudełka drucik kreatywny. Aby zamknąć skrzynię, wystarczy okręcić drucik dookoła pomponu (guzika).
 
Do skrzyni każdy wkłada swoje skarby. Obrazkowy opis wykoania w załączniku

Załącznik skrzynia skarbów

2. „Na plaży” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet, rolek i woreczków
 
Plażowanie – zabawa orientacyjno-porządkowa z chustą.
Dziecko porusza się wokół chusty jako turysta na plaży. Gdy rodzic klaśnie raz – kładzie się na chuście na plecach i „opala brzuch”. Kiedy klaśnie dwa razy – każdy przyjmuje pozycję leżenia przodem i „opala plecy”.
 
Rozgrzewka na plaży – ćwiczenia z gazetami.
Dziecko dostaje gazetę jako plażowy ręcznik i wykonuje następujące ćwiczenia zgodnie z pokazem rodzica:
• gazeta trzymana nad sobą, marsz w miejscu z wysokim podnoszeniem kolan;
• gazeta trzymana z boku w prawej ręce, krążenia drugą ręką (potem odwrotnie);
• trzymana z tyłu, naprzemienne unoszenie prawej i lewej nogi ugiętej w kolanie;
• trzymana przed sobą, przysiady.
 
Znalezione muszelki – aktywizowanie dużych grup mięśniowych.
Dziecko chodzi w podporze tyłem pomiędzy muszelkami (woreczki). Na dany znak wybiera jedną muszelkę i przesuwa ją palcami stóp w wyznaczone miejsce i zostawia ją tam.
 
Co widać na morzu? – wzmacnianie mięśni brzucha.
Dziecko leży tyłem z ugiętymi nogami, ma po dwie rolki po ręczniku papierowym złączone za pomocą taśmy – jako lornetkę. Na dany znak unosi lornetkę do oczu i przyjmuje pozycję siadu prostego bez wspierania się rękoma.
 
Ślady na piasku – ćwiczenia równoważne.
Rodzic układa trzy ścieżki (z sylwet stóp wyciętych z papieru). Na każdej ścieżce ślady znajdują się w jednej linii. Dziecko przechodzi po kolei po ścieżce. Zwraca uwagę, by dziecko utrzymywało równowagę podczas przejścia.
 
Morska bryza – ćwiczenia oddechowe z gazetami.
Dziecko siedzi na dywanie, trzymając przed sobą arkusz gazety. Dmucha na papier, biorąc wdech nosem i wydychając powietrze ustami.

kopciuszek

drzewo