Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Przesyłamy propozycje kolejnych zabaw na środę 17.06.20r.

 

1. „Stopa za stopą”- mierzenie długości przedmiotów
 
Do tej zabawy matematycznej potrzebne będą stopy i różnego rodzaju miarki. Wyznaczamy sobie jakąś odległość ,np. od krzesła do okna i liczymy, ile to stóp – dziecko idzie stopa za stopą i liczy, a potem tak samo rodzic. Porównujemy wyniki i określamy, dlaczego inna jest liczba u dziecka, a inna u rodzica (np. długość stopy). Rodzic pyta dziecko, jakie są inne sposoby mierzenia odległości: miara łokciem lub najbardziej teraz popularna miara miarką lub linijka. Można dziecku powiedzieć, że teraz stosuje się najnowsze techniki laserowego pomiaru za pomocą specjalnych urządzeń. W załączniku przedstawiamy dalmierz i koło pomiarowe.
Zabawę mierzeniem za pomocą stopy lub łokcia można powtarzać zmieniając mierzoną odległość.
 
Załącznik Miary
 
2. „Na plaży” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet, rolek i woreczków
 
Plażowanie – zabawa orientacyjno-porządkowa z chustą.
Dziecko porusza się wokół chusty jako turysta na plaży. Gdy rodzic klaśnie raz – kładzie się na chuście na plecach i „opala brzuch”. Kiedy klaśnie dwa razy – każdy przyjmuje pozycję leżenia przodem i „opala plecy”.
 
Rozgrzewka na plaży – ćwiczenia z gazetami.
Dziecko dostaje gazetę jako plażowy ręcznik i wykonuje następujące ćwiczenia zgodnie z pokazem rodzica:
• gazeta trzymana nad sobą, marsz w miejscu z wysokim podnoszeniem kolan;
• gazeta trzymana z boku w prawej ręce, krążenia drugą ręką (potem odwrotnie);
• trzymana z tyłu, naprzemienne unoszenie prawej i lewej nogi ugiętej w kolanie;
• trzymana przed sobą, przysiady.
 
Znalezione muszelki – aktywizowanie dużych grup mięśniowych.
Dziecko chodzi w podporze tyłem pomiędzy muszelkami (woreczki). Na dany znak wybiera jedną muszelkę i przesuwa ją palcami stóp w wyznaczone miejsce i zostawia ją tam.
 
Co widać na morzu? – wzmacnianie mięśni brzucha.
Dziecko leży tyłem z ugiętymi nogami, ma po dwie rolki po ręczniku papierowym złączone za pomocą taśmy – jako lornetkę. Na dany znak unosi lornetkę do oczu i przyjmuje pozycję siadu prostego bez wspierania się rękoma.
 
Ślady na piasku – ćwiczenia równoważne.
Rodzic układa trzy ścieżki (z sylwet stóp wyciętych z papieru). Na każdej ścieżce ślady znajdują się w jednej linii. Dziecko przechodzi po kolei po ścieżce. Zwraca uwagę, by dziecko utrzymywało równowagę podczas przejścia.
 
Morska bryza – ćwiczenia oddechowe z gazetami.
Dziecko siedzi na dywanie, trzymając przed sobą arkusz gazety. Dmucha na papier, biorąc wdech nosem i wydychając powietrze ustami

kopciuszek

drzewo