Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Zapraszamy do skorzystania z proponowanych zabaw w ramach tematyki „Domowi ulubieńcy”.

 

Zabawa ruchowa „Kotki chcą się bawić”

Dziecko w rytmie akompaniamentu na czworakach (nie opierając kolan o podłogę) spaceruje w określonym kierunku. Na hasło: "kotki bawią się piłkami", dziecko przechodzi do pozycji stojącej i naśladuje podrzucanie piłki, na hasło "kotki skaczą", wykonuje podskoki obunóż.

Jakie to zwierzątko? – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji.

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje wybranych zwierząt domowych, dziecko nazywa je, wypowiada się na temat tego co zwierzątko lubi jeść, jakie ma futerko, czy jest przyjazne itp.

My jesteśmy kotki dwa”- zabawa do piosenki (link poniżej)

https://youtu.be/Ocum8_R756w

"Co z kotem nam się kojarzy"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie, mowę.

Dziecko wypowiada się na określony wyżej temat.

"Dzień kota Fifka"- opowieść ruchowa

- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i świadomości własnego ciała

"Opowiem wam dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek. Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dziecko kładzie się na podłodze, leży na boku, przekręca się n a drugi bok, leży na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idzie na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymuje się i naśladuje wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladuje powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siada i naśladuje miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzi na czworaka w różnych kierunkach, przekracza lub omija przeszkody – np. rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leży na brzuchu, opiera dłonie na podłodze, prostuje ręce i unosi głowę jak najwyżej, spogląda raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładzie się na podłodze i zwija w kłębek).

Taniec do piosenki „Pieski małe dwa”

https://youtu.be/6oip0wrRv-A

Prosimy o przypomnienie aktualnej pory roku (cechy późnej jesieni), przypomnienie ile dzieci mają lat (mogą pokazać na paluszkach), prosimy też o utrwalanie kolorów.

kopciuszek

drzewo