Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw.

 

 

Zabawa ruchowa - „Głowa, ramiona” (link poniżej)

https://youtu.be/l-P0PfiZp9E

Zabawa na powitanie, na melodię piosenki: „Panie Janie”.

„Czyste ręce, czyste ręce dzisiaj mam, dzisiaj mam.
Tobie Kuba (wyśpiewujemy imię swojego dziecka) rączkę, tobie Kuba (wyśpiewujemy imię dziecka) rączkę, swoją dam, swoją dam!” ( następnie dziecko śpiewa do rodzica, babci, dziadka, opiekuna)

Tak czy nie” – prezentacja wiersza

Kiedy ktoś ma brudne ręce

i rękami tymi je,

Czy powiecie, że to zdrowo,

 Moi drodzy? Bo ja, nie! 

Kiedy ktoś nie myje zębów,

Szczotki, pasty, ani tknie.

Potem biega do dentysty

Czy wam żal go? Bo mnie – nie!

Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,

Płacząc, że mu włosy rwie.

Czy go za to pochwalicie

Moi drodzy? Bo ja, nie!

Komu woda, mydło, szczotka

Niepotrzebne i nie w smak.

Czy nazwiecie go brudaskiem,

Moi drodzy? Bo ja – tak!

Pytania dotyczące treści wiersza:

- Dlaczego musimy myć ręce? Czy musimy myć zęby? Czy należy dbać o higienę? Co znaczy słowo „brudasek”? Co znaczy słowo higiena?

Zabawa rytmizująca – podział wyrazów na sylaby

Dzieci klaszcząc, dzielą wyrazy na sylaby: kubek, pasta, szczoteczka, mydło, ręcznik

Wysłuchanie piosenki pt. „Higiena”  (link poniżej)

https://youtu.be/QaFHWfeVI6A

Zabawa „Pudełko skarpetek” - para ( mogą być buty itp.)

Do dużego pudełka albo koszyka wrzucamy skarpetki, jakie mamy w domu: damskie ,męskie, dziecięce itp. Pozwalamy dziecku pobuszować w pudełku, prosimy, aby połączyło je w pary, jednocześnie określiło, jakie jest ich przeznaczenie.

Gimnastyka buzi i języka - „Miś idzie na spacer”

Dzisiaj wasze języczki będą misiem Uszatkiem, a wasza buzia jego domkiem.
Miś obudził się wcześnie rano - przeciągnął się i trochę poziewał. Zrobił
poranną gimnastykę - kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy
przy szeroko otwartych ustach), troszkę pobiegał (wypychanie językiem
policzków). Na śniadanie zjadł słodki miód (oblizywanie warg). Potem umył ząbki
(oblizywanie językiem górnych zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych, a
następnie otwartych ustach).Wyjrzał przez okno (wysuwanie szerokiego języka na
zewnątrz jamy ustnej). Zobaczył Zosię i Jacka. Przesłał im całuski (cmokanie
ustami - naśladowanie posyłania całusków). Dzieci zaprosiły go na spacer
do lasu.

Zabawa ruchowa „Taniec połamaniec”

Włączamy dziecku ulubioną muzykę, dziecko tańczy swobodniee, w rytm muzyki.

kopciuszek

drzewo