Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Witam w kolejnym dniu naszej kwarantanny. Dzisiaj chciałam dzieciaczkom z grupy II zproponować historyjkę obrazkową inspirowaną wierszem Heleny Bechlerowej    "O dwóch kotkach". 

1. Możecie najpierw przeczytać wiersz dziecku.

2. poerozmawiać na temat wiersza: kto jest bohaterem, co się wydarzyło

3. Zapytajcie "Czy czarny kotek po umyciu robi się biały?"

4.. Następnie obejrzyjcie obrazki, które Wam przeslę do wiersza.

5. Potem poproście dziecko aby ułożyło obrazki wg kolejności zdarzeń w wierszu.

6. Czytacie tekst jeszcze raz.

Wiersz: H. Bechledowej "O dwóch kotkach"

Czarny kotek wlazł na płotek,

wąsikami ruszył,

myje łapki i futerko, ogonek i uszy.

Przechodziła świnka z synkiem

i podniosła ryjek:

- popatrz synku, jak się pięknie

czarny kotek myje.

Umył kotek swe futerko i opuścił płotek

Zaraz po nim na to miejsce

wskoczył biały kotek.

Powracała świnka z synkiem;

- widzisz synku mały

Długo mył się czarny kotek,

aż zrobił się biały        obrazki   obrazki2   obrazek3  obrazek4

Ponadto chciałam Wam zaproponować kilka zabaw:

1. "Pobudka": Dziecko śpi skulone w kłębek na podłodze, a następnie na sygnał, budzi się, przeciera oczki, przeciąga się, rosprostowuje kończyny, robi koci grzbiet, wstaje.

2. "Śniadanie" Dziecko udaje, że jest kotkiem; udaje że pije mleczko z miseczki (ruch języka do przodu i do tyłu). Potem oblizuje się (wykonuje okrągłe ruchy językiem po wargach w lewą potem w prawą stronę przy otwartych ustach).

3. "Kocia muzyka" : najedzony i wyspany kotek przeciągle miałczy i mruczy: miau, miau, mmmmm....... (powtarzamy 3x)

4. "Zabawy kotków": Kotek spaceruje na czworakach potem zatrzymuje się prostuje grzbiet; zabawę powtarzamy kilka razy.

5. "Szkukamy Kotka": - Bierzemy maskotkę kotka i chowamy tak, żeby była w widocznym miejscu dla dziecka. Mówimy "chodźmy go poszukać, pewnie się gdzieś zakradł i wypił komuś mleczko. O jest (dziecko znajduje maskotkę kota). Gdzie ty kotku byłeś? Pewnie wypiłeś komuś mleko. (maskotka kręci głową, że nie). A my z dzieckiem wypowiadamy rymowankę:

Kotek się zaklina, że nie ruszył mleczka.

A skąd na wąsiku ta biała kropeczka?

                                                               Miłej zabawy

 

kopciuszek

drzewo