Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Drogie dzieci,

Tematyką ostatniego tygodnia zdalnej zabawy przed wakacjami, będą wakacje. Chcemy Wam również przypomnieć, że dziasiaj przypada pierwszy dzięń kalendarzowego lata. Oto propozycje zabaw na poniedziałek 22.06.2020 r.

 

22.VI.2020 – poniedziałek

Góry, nasze góry – słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej, zabawa w skojarzenia

Przyglądając się zdjęciom, dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:

  • Co to jest krajobraz?
  • Jaki krajobraz widzimy na zdjęciach?

krajobraz_1.jpg    krajobraz_2.jpg

Słuchanie wiersza:

„Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity.”

 

Po lekturze wiersza zadajemy dziecku pytania:

  • Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór? (góral, góralka)

góral.jpg       góralka.jpg

  • Jak nazywa się łąka w górach? (hala)  

hale.jpg

  • Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach? (baca)

baca.jpg

  • Po czym poznamy, że jesteśmy w górach? (np.: wysokie góry, specyficzna mowa – gwara, na targach ludzie w strojach góralskich sprzedający sery owcze, wyroby z wełny);
  • Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek)

oscypki.jpg

  • W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?

     

Możemy opowiedzieć dziecku o najwyższych polskich górach i ich szczytach, pokazać na mapie Polski pasmo Tatr i napis Tatry

Mapa Polski

Krajobraz Tatr

Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek? (kozica, świstak, niedźwiedź brunatny)

  

 niedźwiedź.jpg            kozice.jpg

świstak.jpg

Wyrazy do czytania:

hale, baca, owce, Tatry

 

Aktywność ruchowa  -  „Wakacyjne zabawy”.

  • „Skaczemy przez fale” - dziecko wykonuje skok obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie przez fale.
  • „Rajd rowerowy” - dziecko leży na plecach, podnosi nogi do góry i naśladuje jazdę rowerem, na hasło: „pod górkę” –naśladuje jazdę  powoli, „po prostej” – szybko, „z górki” – bardzo szybko. Powtarzacie kilka razy
  • „Łodzie” - dziecko siada w klęku na złożonym kocyku, to jest łódź, a ręce to wiosła, dziecko porusza się po podłodze ślizgając na kocyku. Na hasło robi to szybko lub wolno.
  • „Krajobraz”- dziecko maszeruje po pokoju, wykonuje różne ruchy na hasła podawane przez rodzica: górka – podskakuje obunóż do przodu, jezioro – udaje pływanie, łąka – maszeruje wysoko podnosząc kolana. Powtarzacie kilka razy.
  • „Pszczółki do ula” – dziecko naśladuje pszczołę. Na hasło: „Pszczółki na łące” -  biega po całym pokoju, a na komendę: „Pszczółki do ula” – przykuca i robi z rąk daszek nad głową.

kopciuszek

drzewo