Ponizej przedstawiamy propozycje aktywności dla dzieci, na piątek 26.06.2020. Życzymy słonecznego weekendu.
26.VI.2020 – piątek
„Moja wyspa” – praca techniczna według własnego pomysłu
Przygotowujemy materiał plastyczny i przyrodniczy: piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, masę solna, plastelinę. Dajemy dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, plastelinę, drobne koraliki. Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełnia go grubą warstwa masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowuje według własnego pomysłu.
Wyspę układa na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkłada muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec opowiada o swoje wyspie – co się na nich znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałoby się tam znaleźć.
Masa solna: proporcje
Przede wszystkim: w przypadku mąki i soli zawsze stosujcie proporcje 1 do 1 (choć niektóre przepisy podają również 2 do 1), a więc na jedną szklankę mąki będziecie potrzebować szklanki soli. Wody dodajcie tyle, aby otrzymać zbitą masę, czyli około połowy szklanki.
Mąkę i sól wsypcie do głębokiej miski, wymieszajcie i zacznijcie dolewać wody (trzeba to robić stopniowo). Następnie ciasto należy zagniatać, tak długo, aż powstanie lepka, plastyczna masa. To najprostszy przepis na masę solną, który zawsze się sprawdza.
Przepisy na masę solną znajdziecie klikając w poniższy link:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZPEv5b2kN8
Aktywność ruchowa - „Wakacyjne zabawy”
- „Skaczemy przez fale” - dziecko wykonuje skok obunóż do przodu – naśladuje przeskakiwanie przez fale.
- „Rajd rowerowy” - dziecko leży na plecach, podnosi nogi do góry i naśladuje jazdę rowerem, na hasło: „pod górkę” –naśladuje jazdę powoli, „po prostej” – szybko, „z górki” – bardzo szybko. Powtarzacie kilka razy
- „Łodzie” - dziecko siada w klęku na złożonym kocyku, to jest łódź, a ręce to wiosła, dziecko porusza się po podłodze ślizgając na kocyku. Na hasło robi to szybko lub wolno.
- „Krajobraz”- dziecko maszeruje po pokoju, wykonuje różne ruchy na hasła podawane przez rodzica: górka – podskakuje obunóż do przodu, jezioro – udaje pływanie, łąka – maszeruje wysoko podnosząc kolana. Powtarzacie kilka razy.
- „Pszczółki do ula” – dziecko naśladuje pszczołę. Na hasło: „Pszczółki na łące” - biega po całym pokoju, a na komendę: „Pszczółki do ula” – przykuca i robi z rąk daszek nad głową.