Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 31

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Biuletyn Informacji Publicznej - otwiera się w nowym oknie

Ustawienia

Witamy w kolejnym tygodniu zdalnej zabawy. Oto propozycje na poniedziałek 22.06.2020r.

 

1. „Czym podróżujemy?” – słuchanie wiersza E. Stadtmüller, ćwiczenia ortofoniczne
 
Rodzic wyznacza dziecku zadanie, by zapamiętało jak najwięcej nazw środków transportu, które pojawią się w wierszu. Następnie czyta utwór.
 
Wakacyjne podróże, a więc…
Pachnie łąką, pachnie lasem i wakacje już za pasem…
A tymczasem…
Siwiuteńki pan Antoni na swą działkę z koszem goni.
Nie męczyłby się tak srodze, jadąc tam na hulajnodze
albo lepiej na rowerze, mówię to zupełnie szczerze.
Piotr i Paweł to bliźniacy, uśmiechnięci dzisiaj tacy,
bo już jutro nad jeziora jadą obaj na motorach.
Czeka na nich wiatr w szuwarach, nowy kajak, łódka stara,
motorówka od sąsiadów i kąśliwych rój owadów.
Babcia, kiedy była mała, ciuchcią wciąż podróżowała.
Dzisiaj wsiada w Pendolino, jak te latka szybko płyną…
O wakacjach śni rodzinka. Mama z tatą mają synka,
dwie córeczki, żółwia, psa. Pakowanie chwilę trwa…
Uff, nareszcie zakończyli, zatrąbili i ruszyli.
Samochodzik gna przed siebie, pierwszy dłuższy postój w Łebie,
potem w Gdańsku, w Gdyni może, najważniejsze, że nad morzem.
Dzieci portu nie ominą, póki statkiem nie popłyną.
Cioci podróż autem zbrzydła, mówi, że wybiera skrzydła.
Samolotem chce polecieć, tak jest najwygodniej przecież.
Maciuś, kiedy zamknie oczy, to śni zaraz sen uroczy:
oto siedzi już za sterem, kierując helikopterem.
Nawet Jaś w dalekie strony właśnie wybrał się balonem.
Gdy wyleciał ponad chmury, na podwórko spojrzał z góry
i powiedział: super było, lecz do domu wracać miło.
 
Po przeczytaniu wiersza dziecko wymienia nazwy środków transportu, które zapamiętało. Rodzic ponownie czyta utwór, robiąc przerwę w miejscu, w którym pojawia się nazwa środku transportu. Zadaniem dziecka jest podanie tej nazwy. Następnie dziecko naśladuje odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji: pociąg – puff, puff, samolot – sssyyy, samochód – brum, brum, autobus – ter, ter, ter, rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń. Na koniec opowiada, czym będzie podróżować na wymarzone wakacje. W załączniku „Czym podróżujemy cz.2” są obrazki, które można wydrukować, pociąć i dzieci mogą składać wyrazy.
 
 
Zachęcamy do obejrzenia filmiku o środkach trasportu - link poniżej
 
 
2. „Na plaży” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet, rolek i woreczków
 
Plażowanie – zabawa orientacyjno-porządkowa z chustą.
Dziecko porusza się wokół chusty jako turysta na plaży. Gdy rodzic klaśnie raz – kładzie się na chuście na plecach i „opala brzuch”. Kiedy klaśnie dwa razy – każdy przyjmuje pozycję leżenia przodem i „opala plecy”.
 
Rozgrzewka na plaży – ćwiczenia z gazetami.
Dziecko dostaje gazetę jako plażowy ręcznik i wykonuje następujące ćwiczenia zgodnie z pokazem rodzica:
• gazeta trzymana nad sobą, marsz w miejscu z wysokim podnoszeniem kolan;
• gazeta trzymana z boku w prawej ręce, krążenia drugą ręką (potem odwrotnie);
• trzymana z tyłu, naprzemienne unoszenie prawej i lewej nogi ugiętej w kolanie;
• trzymana przed sobą, przysiady.
 
Znalezione muszelki – aktywizowanie dużych grup mięśniowych.
Dziecko chodzi w podporze tyłem pomiędzy muszelkami (woreczki). Na dany znak wybiera jedną muszelkę i przesuwa ją palcami stóp w wyznaczone miejsce i zostawia ją tam.
 
Co widać na morzu? – wzmacnianie mięśni brzucha.
Dziecko leży tyłem z ugiętymi nogami, ma po dwie rolki po ręczniku papierowym złączone za pomocą taśmy – jako lornetkę. Na dany znak unosi lornetkę do oczu i przyjmuje pozycję siadu prostego bez wspierania się rękoma.
 
Ślady na piasku – ćwiczenia równoważne.
Rodzic układa trzy ścieżki (z sylwet stóp wyciętych z papieru). Na każdej ścieżce ślady znajdują się w jednej linii. Dziecko przechodzi po kolei po ścieżce. Zwraca uwagę, by dziecko utrzymywało równowagę podczas przejścia.
 
Morska bryza – ćwiczenia oddechowe z gazetami.
Dziecko siedzi na dywanie, trzymając przed sobą arkusz gazety. Dmucha na papier, biorąc wdech nosem i wydychając powietrze ustami.

kopciuszek

drzewo