Witamy serdecznie. W tym tygodniu obowiazuje nas tematyka "Domowi ulubieńcy". Zapraszamy do skorzystania z proponowanych zabaw.
Zabawa ruchowa „Ruch to zdrowie” – aerobik przy ulubionej muzyce. (Dziecko samo może wymyśleć prosty układ, ruchy. Rodzic, opiekun naśladuje)
Zapoznanie z tematem zajęć.
Zwrócenie uwagi na fakt, że człowiek nie jest sam. W naszych domach często mamy zwierzęta. Nazywamy je zwierzętami domowymi.
Wyjaśnienie pojęcia "zwierzęta domowe" i poznanie przedstawicieli zwierząt domowych
- Co to znaczy zwierzęta domowe?
- Jakie znacie zwierzęta domowe?
(kot, pies, kanarek, papuga, chomik, świnka morska, królik)
Swobodne wypowiedzi na temat psów i kotów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na potrzeby zwierząt, obowiązki związane z posiadaniem wybranego zwierzątka.
O czym musimy pamiętać, decydując się na własne zwierzątko domowe?
Żywa istota - to nie zabawka, trzeba mieć miejsce i zgodę rodziców, trzeba sprzątać po niej i karmić, wyprowadzać na spacery, nie można jej wyrzucić, gdy nam się znudzi.
- Czego potrzebują zwierzęta?
- Czym żywią się małe pieski i kotki?
- A co jedzą dorosłe psy i koty?
Zabawa paluszkowa (link poniżej)
Praca plastyczna „Czarny kotek” – malowanie farbami z wykorzystaniem np. wacików, patyczków do uszu.
Zabawa matematyczna „Nad, pod….” z wykorzystaniem ulubionej maskotki.
Dziecko siedzi przy stoliku (krześle). Dziecko zamienia się w zwierzątko (trzyma w rączce ulubioną maskotkę) . Rodzic wyjaśnia, że należy obchodzić stolik dookoła, dopóki trwa wierszyk. Chodzi kotek dookoła póki Zosia nie zawoła…STOP! Dziecko zatrzymuje się. Rodzic mówi, gdzie należy umieścić zwierzątko (na stoliku, pod stolikiem, obok stolika, przed stolikiem, za stolikiem itd.) Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Zabawa ruchowa „Kto jak skacze – wygibasy” (link poniżej)